Když začala pandemie, děti ze dne na den zůstaly doma. Většina škol naskočila na synchronní online výuku až od září 2020, a tak se spousta dětí na jaře doma nudila a chybělo jim nejen mluvení v angličtině, ale také sociální kontakt.
Přemýšlela jsem, jak jim pomoci a zároveň ulehčit rodičům, svým studentům.
Bleskově jsem dala dohromady tým zkušených dětských lektorek a od rána do večera je školila a zároveň testovala online děti z celé republiky, aby byly správně rozdělené do skupinek se stejnou úrovní.
Děti s námi byly dvě dopoledne týdně a s rodiči jsme se domlouvali vždycky na 5 lekcí dopředu, protože nikdo nevěděl, jak dlouho to celé potrvá. Nakonec jsme děti učili celé jaro, většinu až do června.
Od té doby učíme děti v odpoledních kurzech (“kroužcích”) a vystřídalo se jich u nás přes 70.
Stejně jako v dospěláckých kurzech vedeme výuku zážitkově, bez učebnic, testů a nudných cvičení. Místo toho s dětmi vaříme, běháme po bytě, tancujeme, cvičíme, zpíváme, hrajeme spoustu her a kvízů a hlavně pořád mluvíme. Děcka to strašně baví.
🟡 Jana, lektorka starších dětí (11 – 13 let), říká:
“Jen sedět za počítačem by byla nuda, ne? Co třeba Scavenger hunt, kde děcka hledají věci po svém pokoji nebo kvíz o tom, co se stalo v oblíbeném filmu? Každá lekce je úplně jiná, ale jedno mají všechny společné – základem každé z nich je konverzace. Děti se spolu baví jen anglicky a často spolu mluví ve skupinkách, takže každý z nich má dostatek prostoru.
Interaktivní kvízy, soutěže, výzvy, pohyb a hudba… tohle všechno je nedílná součást našich lekcí. Nemluvíme o tématech, které probírají ve škole, ale o tom, co děcka baví. Každá lekce je přizpůsobená jejich zájmům a o to víc jsou nadšení, když vypráví o oblíbeném zpěvákovi, seriálu nebo o tom, co zažili za minulý týden. A to je nej!”
🟡 A Kája, lektorka maláčků (do 10 let), přidává:
“Online hodiny vnímam ako skvelú príležitosť vziať detské záujmy priamo do hodiny a pracovať čo najviac s vecami, ktoré ich obklopujú. Po tom, čo som zistila, že väčšina detí zo skupinky hraje na hudobný nástroj, sme si spravili hodinu o hudbe a na konci sme malý koncert. Namiesto nudného pracovného listu o oblečení majú deti za úlohu prezliecť sa za rôzne postavičky. Pri téme domov, deti behali a počítali koľko majú doma okien a dverí a hľadali sme medzi nami víťaza.
Snažím sa prepojiť obrazovku s reálnym svetom. To je pre mňa pri hodinách najpodstatnejšie. Deťom dáva zmysel ak si prepoja to, čo sa naučia na online, s niečím, čo okamžite dokážu využiť. A potom v tom vidím zmysel aj ja.”
Každý rok v létě pořádáme pro děti setkávačku offline a kdo je z Brna, tak se rád přidá, někdy přijedou i mimobrněnské děti. S kurzy offline máme v Nina English dlouholetou zkušenost, takže si to vždycky moc užijeme.
A já jsem dojatá, jak úžasně to moje statečné lektorky vedou, kolik appek a hejblátek se naučily a s dětmi používají, a jak kreativní jsou. Jsou famózní a já jsem na ně strašně moc pyšná!
A jak takovou výuku vnímáte vy? Líbí se vám? Bavila by vaše děti?
Napište mi do komentáře! Nebo si ji rovnou přijďte vyzkoušet.
Copyright to 2004- Mgr. Nina Hanáková Nina English | Podmínky užití | Ochrana osobních údajů | Vseobecne Obchodni Podminky
Nina EnglishⓇ je registrovanou známkou Mgr. Niny Hanákové.
Veškeré zde obsažené materiály jsou určeny pro osobní potřebu studentů. Jejich užití nad rámec osobní potřeby vyžaduje
předchozí písemný souhlas provozovatele s výjimkou užití v souladu s § 31 odst. 1 písm. c) autorského zákona.
Site Designed and Developed by CueBlocks